Vi hjälper er med grovavfallet

När er bostadsrättsförening behöver att bli av med grovsopor har vi många olika skräddarsydda lösningar. Vi hämtar, sorterar och transporterar grovsopor från alla utrymmen i fastigheten, tomten, grovsoprummet och även svårtillgängliga platser som vinds- eller källarförråd.

Vi ser till att så mycket som möjligt av grovsoporna går till återanvändning genom vårt samarbete med Myrorna. På det sättet tar både ni och vi ansvar för en bättre miljö.

Tjänsten kostar från 595kr exklusive moms per kubikmeter, inga dolda avgifter.

Vi har även kärllösningar för grovsoprum och vi hjälper också till med hämtningar i samband med städdagar.



Vanliga frågor


  • Connector.

    VAD ÄR EN KUBIKMETER?

    En kubik är 1x1x1 meter. Vi har inga flismaskiner som maler ner grovavfallet utan volymen på det vi hämtar räknas ut i relation till storleken på lastibilsskåpet. Personalen packar så noga de kan för att få bort så mycket luft som möjligt.

  • Connector.

    VAD INGÅR I KUBIKPRISET?

    Allt ingår i kubikpriset vid en standardhämtning: framkörning, sortering, packning, lastning, bortforsling samt tippkostnader. Om vi stöter på omständigheter som gör att något måste debiteras separat så meddelar vi er alltid innan hämtning för att undvika överraskningar. Detta hör dock inte till vanligheterna.

  • Connector.

    Vad räknas som farligt avfall?

    Farligt avfall är oftast flytande vätskor så som oljor, kemikalier, rengöringsmedel, färg och hygienartiklar. Men det kan även vara andra föremål såsom elavfall. Kontakta oss om du är osäker.

  • Connector.

    ÄR ELAVFALL DYRARE?

    Nej, elavfall debiteras som vanligt grovavfall men sorteras och transporteras enligt gällande riktlinjer.

  • Connector.

    Hur fungerar betalningen?

    Vi hanterar all betalning med faktura. Fakturan skickas i regel ut inom en vecka och är utställd på 30 dagar.

  • Connector.

    MÅSTE VI FÖRBEREDA HÄMTNINGEN PÅ NÅGOT SÄTT?

    Nej, du behöver inte sortera eller samla ihop avfallet, vi hämtar det från platsen där det ligger. Vitvaror måste dock vara urkopplade innan bortforsling. Detta gäller allt som är direktkopplat med el eller vatten. Fråga oss så kan vi rekommenderar elektriker och rörmokare vid behov och få allting gjort i ett svep.

  • Connector.

    HUR LÅNGT INNAN BEHÖVER MAN BOKA?

    Vår filosofi är att göra allt vi kan för att lösa det ni behöver så snabbt ni behöver det och vi är vana vid att planera med kort framförhållning när det är nödvändigt.

  • Connector.

    BEHÖVER NI KOMMA OCH SE AVFALLET INNAN NI ÅTAR ER DET?

    Det räcker oftast att ni ringer och berättar i stora drag vad ni vill bli av med. Man kan också ta en bild på avfallet och maila till oss. Ju mer information vi får i mailet angående vilken kommun det ska hämtas i, tillgänglighet och omständigheter ju bättre kan vi svara på direkten.

SÅ GÅR DET TILL

Bokning

Ring oss på 0200-22 05 22 eller skicka en förfrågan online.

HÄMTNING

Vi sorterar, lastar och städar upp efter oss.

BETALNING

Vi skickar en faktura när hämtningen är slutförd.

support

Vår hjälpsamma kundsupport finns med hela vägen från bokning till betalning.

KONTAKTA OSS
0200-22 05 22

Vår hjälpsamma kundtjänst har öppet måndag-fredag 8-17.
Övriga tider samt helg har vår jour-telefon öppet. Om jouren inte kan svara så ringer vi upp så fort vi kan.


Våra samarbetspartners

Klicka för att läsa mer


 
 

Våra samarbetspartners

Klicka för att läsa mer