Hur kan vi hjälpa till?

Här har vi samlat våra kunders vanligaste frågor. Hittar du inte din fråga här så kan du antingen chatta med oss nere till höger eller ringa oss på 0200-22 05 22.



  • Connector.

    VAD ÄR EN KUBIKMETER?

    En kubik är 1x1x1 meter. Vi har inga flismaskiner som maler ner grovavfallet utan volymen på det vi hämtar räknas ut i relation till storleken på lastbilsskåpet. Personalen packar så noga de kan för att få bort så mycket luft som möjligt.

  • Connector.

    VAD INGÅR I KUBIKSPRISET?

    Allt ingår i kubikspriset vid en standard-hämtning: Framkörning, sortering, packning, lastning, bortforsling samt tippkostnader. Om vi stöter på omständigheter som gör att något måste debiteras separat så meddelar vi alltid dig innan hämtning för att undvika överraskningar. Detta hör dock inte till vanligheterna.

  • Connector.

    VAD RÄKNAS SOM FARLIGT AVFALL?

    Farligt avfall är oftast flytande vätskor så som oljor, kemikalier, rengöringsmedel, färg och hygienartiklar. Men det kan även vara andra föremål såsom elavfall. Ring oss om du är osäker.

  • Connector.

    ÄR ELAVFALL DYRARE?

    Nej, elavfall debiteras som vanliga grovsopor men sorteras och transporteras enligt gällande riktlinjer.

  • Connector.

    MÅSTE JAG FÖRBEREDA HÄMTNINGEN PÅ NÅGOT SÄTT?

    Nej, du behöver inte sortera eller samla ihop avfallet, vi hämtar det från platsen där det ligger. Vitvaror måste dock vara urkopplade innan bortforsling. Detta gäller allt som är direktkopplat med el eller vatten. Fråga oss så kan vi rekommenderar elektriker och rörmokare vid behov och få allting gjort i ett svep.

  • Connector.

    Vad gäller med BETALNING och avbokning?

    Vi fakturerar alla våra kunder. Avbokning måste ske minst 48 h innan arbetet ska utföras för att undvika debitering av 50% av beloppet.

  • Connector.

    HUR LÅNGT INNAN BEHÖVER MAN BOKA?

    Vår filosofi är att göra allt vi kan för att lösa det ni behöver så snabbt ni behöver det och vi är vana vid att planera med kort framförhållning när det är nödvändigt.

  • Connector.

    BEHÖVER NI KOMMA OCH SE AVFALLET INNAN NI ÅTAR ER DET?

    Det räcker oftast att ni ringer och berättar i stora drag vad ni vill bli av med. Man kan också ta en bild på avfallet och maila till oss. Ju mer information vi får i mailet angående vilken kommun det ska hämtas i, tillgänglighet och omständigheter ju bättre kan vi svara på direkten.

KONTAKTA OSS
0200-22 05 22

Vår hjälpsamma kundtjänst har öppet måndag-fredag 8-17.
Övriga tider samt helg har vår jour-telefon öppet. Om jouren inte kan svara så ringer vi upp så fort vi kan.


Våra samarbetspartners

Klicka för att läsa mer


 
 

Våra samarbetspartners

Klicka för att läsa mer